Translate

Monday, September 23, 2013

Damara Care & Herb sasar pasaran Brunei

IPOH - Pengusaha produk kesihatan, Damara Care &  Herbs Sdn. Bhd. (Damara Care & Herb) menyasarkan untuk  menembusi pasaran Brunei pada tahun hadapan.

Pengarah Operasinya, Nurul Nadiah Nazaruddin berkata,  selepas setahun diperkenalkan, produk Damara Care iaitu  Manna Emulsion dan Manna Coffee Prebiotic telah berjaya  bertapak di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

“Damara Care & Herb kini mempunyai cawangan di semua  negeri di negara ini dan bercadang untuk memasuki pasaran  negara jiran, Brunei pada tahun hadapan.

“Selepas itu, kami menyasar untuk mengintai peluang  untuk mengeksport produk kesihatan kami di pasaran China  dan Timur Tengah pula,” katanya ketika di temui Kosmo! di  sini semalam.

Nurul Nadiah berkata, kesemua produk kesihatan ke luaran syarikatnya berasaskan ramuan resin pokok akasia  atau 'manna' yang berasal dari Sudan.

Beliau menjelaskan, kajian saintifik telah membuktikan  manna mengandungi kandungan prebiotik yang hampir  menyamai khasiat susu ibu.

“Manna merupakan manisan berkhasiat yang turut di sebut di dalam al-Quran. Ramuan berkhasiat lain yang  terkandung dalam produk kami ialah madu, cuka kurma, air  zam-zam, delima, kismis, badan, buah tin dan goji,” ka tanya.

Nurul Nadiah berkata, Manna Emulsion yang dijual  RM69.90 sebotol manakala Manna Coffee Prebiotic pula  berharga RM20 sekotak.

Tambahnya, Manna Emulsion berkhasiat membuang tok sik dalam badan, melancarkan peredaran darah, mening katkan kecerdasan minda dan mencantikkan kulit.

No comments:

Post a Comment