Translate

Saturday, August 10, 2013

Tiga beranak maut ketika bersiar-siar

IPOH - Hajat enam sekeluarga untuk keluar bersiar-siar berkecai apabila tiga daripada mereka maut manakala yang lain parah selepas kereta jenis Proton Iswara yang dinaiki terlibat dalam kemalangan di Kilometer 85.5, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur dekat Sungkai kira-kira 99 kilometer dari sini kelmarin.
Kejadian pada pukul 6.20 petang itu mengakibatkan S. Angamah, 35, dan dua anak perempuannya, K. Komadhi, 11 dan K. Bavani, 16, mati di tempat kejadian.
Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak Din Keliaw berkata, suami Angamah, M. Kalimuthu, 40, serta dua lagi anaknya, K. Gayatri, 17, dan K. Mathan, 6, parah selepas kereta yang mereka naiki itu terbabas lalu merempuh kenderaan pelbagai guna jenis Proton Exora di laluan bertentangan.

"Mereka yang tinggal tidak jauh dari tempat kejadian pergi ke pekan Sungkai untuk bersiar-siar . Pemandu Proton Exora itu cedera ringan," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Som Sak berkata, mayat tiga beranak itu dibawa ke Hospital Slim River untuk bedah siasat. Kalimuthu dan dua anaknya yang parah turut dirawat di hospital sama.

No comments:

Post a Comment