Translate

Sunday, August 25, 2013

Empat ahli geng kongsi gelap edar dadah ditahan


IPOH - Polis menahan empat ahli geng kongsi gelap yang disyaki terlibat dalam kegiatan pengedaran dadah dalam kejadian berbalas tembakan di Taman Syukur, Bercham di sini kelmarin.
Tangkapan terhadap empat suspek berusia 30-an itu dibuat selepas polis menyerbu sebuah rumah teres dua tingkat di kawasan berkenaan yang dijadikan makmal memproses dadah pada pukul 9.30 malam.
Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk A. Paramasivam berkata, sebaik menyedari kehadiran polis, salah seorang penjenayah itu menembak peti suis utama bagi mematikan bekalan elektrik.

"Dua lelaki diberkas di tingkat bawah manakala dua lagi suspek dicekup dua jam kemudian ketika cuba melarikan diri melalui bumbung," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Menurut Paramasivam, ketika kejadian, salah seorang suspek yang berada di bumbung melepaskan beberapa das tembakan ke arah polis.

"Polis turut melepaskan tembakan bagi mempertahankan diri diri namun tidak mengenai suspek.

"Suspek yang melepaskan tembakan hilang imbangan lalu terjatuh manakala seorang lagi ditahan ketika cuba memasuki siling rumah bersebelahan," kata beliau.

Polis merampas beberapa bungkusan disyaki pil eramin 5, peralatan memproses dadah dan sepucuk pistol jenis Baretta bersama dua butir peluru.

Polis percaya empat suspek itu turut terlibat dalam kes tembakan yang menyebabkan seorang penarik kereta, Jasrafveenderjeet Singh, 25, maut di Kampung Simee di sini pada 29 Julai lalu.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan Seksyen 39
(B) Akta Dadah Berbahaya 1952.

No comments:

Post a Comment