Translate

Sunday, July 28, 2013

Wanita Indonesia dituduh curang kena bunuh

BATU GAJAH - Seorang pembantu kedai wanita warga Indonesia ditemui mati dibunuh dipercayai oleh suaminya sendiri dalam kejadian di rumah kedai di Jalan Pasar di sini kelmarin.
Dalam kejadian pukul 11.21 malam itu, Than Dar, 25, mati selepas mangsa dipercayai ditikam dengan pisau pemotong kayu oleh suaminya yang merupakan seorang warga Myanmar.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah, Asisten Komisioner Shaharon Anuar Abdul Latif berkata, anggota polis bergegas ke tempat kejadian yang terletak di tingkat satu premis rumah kedai tersebut dan menemui mangsa dalam keadaan terlentang berlumuran darah manakala mulutnya pula berbuih.

“Pemeriksaan menjumpai sebilah pisau pemotong kayu di belakang badan wanita itu. Terdapat juga kesan tikaman di belakang badan mangsa,” katanya beliau di sini semalam.

Menurut beliau, suami mangsa didakwa membawa anak lelakinya yang berusia setahun setengah meninggalkan rumah itu selepas kejadian tersebut.

Bagaimanapun, kata beliau, polis kemudian menahan suami mangsa dan tiga lagi lelaki yang tinggal di rumah kedai itu semalam di beberapa lokasi,

"Mangsa dipercayai dibunuh selepas dia dituduh berlaku curang oleh suaminya," kata beliau dengan memberitahu pasangan itu sudah berkahwin kira-kira dua tahun.

No comments:

Post a Comment