Translate

Tuesday, July 16, 2013

Pelajar UTAR kaki pecah rumah rakan dicekup

KAMPAR – Masalah kecurian yang menjadi-jadi di Westlake iaitu kawasan penempatan pelajar Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) sejak awal tahun ini, rupa-rupanya didalangi seorang pelajar tahun satu di universiti tersebut di Bandar Baru Kampar di sini.
Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Ng Kong Soon berkata, pelajar berusia 20 tahun dan belajar dalam jurusan perakaunan ditangkap oleh beberapa rakannya sewaktu suspek sedang menggeledah sebuah rumah pada pukul 5 pagi, Rabu lalu.
“Pemeriksaan di rumah sewa suspek menemui telefon bimbit, dompet, lesen memandu, komputer riba, alat pengecas mudah alih dan sebagainya,” kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kampar di sini semalam.

Kong Soon memberitahu, siasatan awal percaya suspek yang berasal dari Pulau Pinang terlibat dalam sembilan kes  pecah   rumah  di kawasan Westlake yang didiami pelajar UTAR.

Kata beliau, suspek berkenaan dipercayai mula terlibat dalam kegiatan  pecah   rumah  sejak mula mendaftar diri sebagai pelajar di universiti berkenaan pada awal tahun ini.

"Suspek juga tinggal di Westlake dan kediaman itu turut dikawal beberapa pengawal keselamatan," kata beliau dengan memberitahu suspek menyasarkan  rumah  rakan-rakannya yang tidak berkunci.

No comments:

Post a Comment