Translate

Tuesday, July 23, 2013

Pelajar sekolah didera sebelum dibunuh

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Pelajar tingkatan dua, M. Nathaniel yang dibunuh sebelum mayatnya dicampak di kawasan belukar dekat  Kamunting ,  Taiping  kelmarin disyaki didera sebelum meninggal dunia.
Ketua Polis Daerah  Taiping , Asisten Komisioner  Yusuf  Mohd. Diah berkata, laporan bedah siasat menunjukkan mangsa yang berusia 14 tahun itu mati disebabkan pendarahan yang teruk.

"Banyak kesan kelar serta luka ditemui pada badan si mati.

"Berdasarkan kesan luka itu, kita percaya mangsa mungkin didera dengan senjata tajam oleh penjenayah sebelum mati," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Menurut  Yusuf , pihaknya masih menyiasat motif pembunuhan itu kerana keluarga Nathaniel menyifatkan remaja itu sebagai seorang anak yang baik, tidak terlibat dalam aktiviti jenayah selain tidak mempunyai musuh.

Mengulas lanjut, beliau memberitahu, polis memerlukan kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian kejam itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD)  Taiping  di talian 05-8080 222 bagi membantu siasatan.

Akhbar semalam melaporkan, Nathaniel yang dilaporkan hilang pada Jumaat lalu ditemui mati dalam keadaan tertiarap di dalam belukar berhampiran deretan bangunan komersial yang masih belum dihuni, kira-kira lima kilometer dari rumahnya di Taman Palma 2B di sini.

Mayat mangsa ditemui pada pukul 7.50 pagi oleh orang awam dengan kesan kelar di badan disyaki dibunuh di tempat lain sebelum dicampak ke kawasan itu. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaaan.

No comments:

Post a Comment