Translate

Wednesday, May 22, 2013

Tujuh penyamun berbahaya diberkas


IPOH - Kegembraan sekumpulan tujuh penjenayah menyamun sebuah restoran makanan laut di Kampung Acheh, Sitiawan dekat sini tidak ke mana apabila kesemuanya diberkas tiga jam selepas melakukan jenayah itu Rabu lalu.

Sebelum diberkas, tiga anggota geng berkenaan telah menyamun pemilik dan pelanggan restoran makanan laut terbabit pada pukul 1.30 pagi.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, kesemua suspek berusia 21 hingga 38 tahun itu termasuk seorang wanita China ditahan di sebuah hotel di Pantai Remis dekat sini pada pukul 4.30 pagi.

Katanya, kumpulan itu sangat bahaya kerana terlibat dalam dua kes melepaskan tembakan hingga mencederakan tiga mangsa di Bagan Serai dan Parit Buntar 13 Mei lalu.

"Di restoran itu, suspek telah melarikan wang tunai RM24,400, sembilan buah telefon bimbit, tiga utas jam tangan, dua buah kamera digital, barangan kemas pelbagai jenis dan dokumen peribadi pemilik restoran dan enam pelanggan.

"Suspek turut melepaskan dua das tembakan ke arah dua buah televisyen litar tertutup sebelum mereka melarikan diri dengan sebuha kereka jenis Kia Sephia," katanya di sini semalam.

Tambahnya, polis yang menjalankan siasatan kemudian telah menyerbu sebuah hotel di Pantai Remis yang terletak kira-kira 20 kilometer dari restoran tersebut sbeelum menahan tujuh suspek.

Menurut Mohd. Shukri, polis menemui kesemua barangan yang disamun di restoran itu dan merampas dua pucuk pistl jenis Stayer dan Revolver .38 serta 144 butir peluru.

"Dalam kes di Bagan Serai, mereka telah merompak sekumpulan lelaki yang leka berjudi di sebuah rumah di Jalan Jeti pada pukul 4 pagi. Pada hari sama, suspek telah melepaskan tembakan hingga mengakibatkan seorang ahli perniagaan cedera di Parit Buntar," katanya.

No comments:

Post a Comment