Translate

Wednesday, September 12, 2012

Jawab soalan di katil hospital kerana sakit

IPOH  - Sewaktu pelajar lain tenang menduduki peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah ( UPSR ) di dewan sekolah masing-masing, tiga calon di Perak terpaksa menjawab kertas peperiksaan di katil  hospital  ekoran masalah kesihatan.

Mereka ialah S. Kannmani, 12, dari Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Methodist Buntong di sini, Muhammad Haikal Adam Umar dari Sekolah Kebangsaan (SK) Jalan Pegoh di sini dan Ainshuhade Abdul Aziz dari SK Ayer Papan, Tanjung Tualang, Kampar.

Kannmani baru selesai menjalani pembedahan apendiks manakala Muhammad Haikal Adam dan Ainshuhade masing-masing dimasukkan ke wad akibat masalah air kencing berdarah dan tekanan darah rendah.

Ketika ditemui Kosmo!, kesemua mereka sedaya upaya menjawab kertas soalan Bahasa Melayu Pemahaman walaupun dalam keadaan keuzuran.

"Saya harap dapat menjawab semua kertas peperiksaan  UPSR  sehingga lusa dengan baik biarpun hanya di katil  hospital ," kata Kannmani ketika ditemui di Wad Kanak-Kanak,  Hospital  Raja Permaisuri Bainun di sini semalam.

No comments:

Post a Comment