Translate

Wednesday, August 29, 2012

Warga Indonesia tipu beli diesel RM900,000

IPOH - Polis memberkas lima lelaki warga  Indonesia  yang disyaki menipu seorang pengusaha produk petroleum melibatkan pembelian minyak  diesel  bernilai RM900,000 semalam.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, kesemua suspek yang berusia 25 hingga 45 tahun itu ditahan di sebuah hotel di bandar raya ini pada pukul 12.30 tengah malam setelah menerima aduan daripada mangsa.

"Pengusaha terbabit telah menerima tempahan daripada kumpulan itu untuk mengedarkan 100,000 liter  diesel  bagi pasaran  Indonesia .

"Sebaik menyerahkan stok minyak  diesel  itu, mangsa menerima draf bank berjumlah RM900,000 daripada suspek sebagai pembayaran transaksi berkenaan pada 23 Ogos lalu," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak di sini semalam.

Bagaimanapun, Mohd. Shukri memberitahu, pengusaha terbabit menyedari dirinya tertipu setelah gagal menunaikan draf bank terbabit kelmarin.

"Berdasarkan aduan, polis memberkas kelima-lima suspek di sebuah hotel di sini awal pagi ini (semalam). Mereka ditahan di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan," katanya.

No comments:

Post a Comment