Translate

Tuesday, July 17, 2012

Hotel Taiping Perdana menjadi mercu tanda baharu di Taiping

TAIPING - Hotel Taiping Perdana milik Koperasi Guru-Guru Melayu Larut, Matang, Selama dan Dinding Taiping Bhd. kini menjadi mercu tanda terbaharu di bandar bersejarah Taiping, Perak.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, hotel bertaraf empat bintang yang terletak di Medan Koperasi off Jalan Masjid di sini dibina dengan kos sebanyak RM28.8 juta.

“Koperasi Guru-Guru Melayu Larut, Matang, Selama dan Dinding Taiping harus dipuji kerana menyahut seruan kerajaan terlibat dalam aktiviti yang menjana pulangan bermakna.

“Saya percaya pelaburan menerusi Hotel Perdana ini mampu meningkatkan taraf sosio-ekonomi ahli koperasi berkenaan jika diuruskan secara profesional,” katanya pada majlis perasmian hotel tersebut di sini baru-baru ini.

Muhyiddin berkata, Hotel Taiping Perdana setinggi sembilan tingkat tersebut mempunyai 130 bilik dan sebuah dewan yang mampu menempatkan 1,000 orang pada satu masa.

Menurutnya, lokasi hotel yang strategik kerana terletak di tengah-tengah bandar Taiping dan berhampiran Terminal Bas Taiping dilihat akan mampu pelancong asing dan tempatan untuk menginap di hotel tersebut.

Koperasi Guru-Guru Melayu Larut, Matang, Selama dan Dinding Taiping yang ditubuhkan pada 1923 merupakan antara koperasi tertua di bandar ini dan mempunyai pengalaman dalam projek pembinaan perumahan teres dan banglo sejak 1990.

No comments:

Post a Comment