Translate

Monday, December 5, 2011

Tiga penculik anak ahli perniagaan mati ditembak

IPOH - Tindakan tiga lelaki warga asing yang menculik anak seorang ahli perniagaan untuk meminta wang RM500,000 memakan diri apabila kesemuanya mati dalam kejadian berbalas tembak di sebuah ladang kelapa sawit di Sungai Siput dekat sini kelmarin.

Kejadian pukul 7 malam itu berlaku apabila polis terpaksa melepaskan tembakan untuk mempertahankan diri selepas suspek mula menyerang dan enggan menyerah diri sebaik diserbu.

Sumber berkata, sebelum kejadian, suspek telah mengarahkan seorang ahli perniagaan supaya menyerahkan wang RM500,000 jika mahu anak lelakinya yang diculik dibebaskan.

"Ahli perniagaan itu kemudian memaklumkan perkara itu kepada polis sebelum pergi ke ladang tersebut dengan membawa wang tembusan itu.

"Sepasukan polis yang bersembunyi telah bertindak menyerbu ketiga-tiga suspek selepas anak mangsa dilepaskan dan wang tebusan bertukar tangan," katanya kepada Kosmo!.

Tambahnya, suspek yang enggan menyerah diri kemudian telah menyerang dengan menggunakan sejenis senjata menyebabkan polis tiada pilihan selain melepaskan tembakan.

Menurut beliau, dua daripada suspek mati di tempat kejadian manakala seorang lagi terkorban ketika dirawat di Hospital Sungai Siput.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan difahamkan akan mengadakan sidang akhbar mengenai kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Perak pada hari ini.

No comments:

Post a Comment