Translate

Monday, December 12, 2011

Murid OKU terima anugerah cemerlang

IPOH - Seorang murid daripada golongan orang kelainan  upaya (OKU) tidak menyangka menerima hadiah istimewa  berikutan kecemerlangannya dalam keputusan Ujian Pen capaian Sekolah Rendah (UPSR) baru-baru ini.

Kejayaan Chong Wen Rui, 12, yang menghidap sejenis penyakit  saraf sejak kecil menerima Anugerah Kecemerlangan Is timewa selepas memperoleh 6A 2B dalam peperiksaan itu.

Tambah manis, dia yang juga menjalani rawatan Per satuan Pemulihan Sultan Azlan Shah (PPSAS), Bercham di  sini sejak berusia setahun setengah menerima anugerah itu  daripada Raja Puan Besar Perak, Tuanku Zara Salim.

Wen Rui berkata, anugerah dan peluang bertemu dengan  Tuanku Zara telah meningkatkan azamnya untuk lebih  berusaha bagi mencapai kejayaan lebih cemerlang pada  masa depan.

“Sebenarnya saya masih tidak berpuas hati dengan ke putusan UPSR kerana tidak memperoleh semua ‘A’ ber ikutan hanya mendapat ‘B’ dalam subjek Sains dan Bahasa  Cina (Penulisan,” katanya ketika ditemui selepas  menerima anugerah tersebut di sini baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment