Translate

Friday, December 30, 2011

Ajal dihempap penyangkut besi


Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

KUALA KANGSAR – Seorang pekerja sebuah kedai perabot maut selepas kepalanya pecah dihempap penyangkut besi lif di sebuah kedai perabot tiga tingkat di Jalan Raja Chulan di sini semalam.

Semasa kejadian pada pukul 10 pagi itu, Mohd. Abdillah Khairudin, 27, sedang melakukan kerja-kerja membawa perabot yang belum dipasang naik ke tingkat tiga dari aras bawah kedai perabot berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Supritendan Abdul Gaffar Muhammad berkata, semasa mangsa berada di dalam lif berkenaan bersama perabot tersebut, lif itu secara tiba-tiba terjatuh ke bawah.

“Penyangkut besi lif seberat 10 kilogram tersebut juga terjatuh lalu menghempap kepala Mohd. Abdillah hingga menyebabkan kepalanya pecah dan dia mati di tempat kejadian,” kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Menurut beliau, kejadian itu disedari oleh majikan mangsa sebelum ia kemudian melaporkan kepada polis.

Abdul Gaffar memberitahu, mayat mangsa yang cedera parah di kepala kemudian dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk dibedah siasat.

"Polis percaya kejadian itu berkaitan dengan bebanan berat kerana lif itu semasa kejadian dipenuhi barang perabot sehingga menyebabkan rantai lif putus.

"Ekoran itu, penyangkut besi lif berkenaan yang jatuh menghempap kepala mangsa," kata beliau yang menglklafikasikan kes itu sebagai kematian mengejut.

No comments:

Post a Comment