Translate

Monday, November 21, 2011

Lima suspek kes campak mayat ditahan

IPOH - Polis percaya dapat menyelesaikan kes bunuh dua lelaki  Pakistan  yang ditemui mati di dalam gaung sedalam kira-kira 50 meter di bawah jambatan di Kilometer 8.9 Jalan  Gerik -Kupang 17 Oktober lalu berikutan tertangkapnya lima lelaki baru-baru ini.

Ketua Polis Perak, Datuk Shukri Dahalan berkata, kelima-lima lelaki berusia 30-an dan terdiri daripada tiga tempatan dan dua rakyat asing itu ditahan di Kulim, Kedah, minggu lalu.
Sehubungan itu, polis kini ingin mengesan tiga lagi lelaki bagi membantu siasatan kes itu iaitu Shahid@Shahim (rakyat Bangladesh), 40-an, yang beralamat terakhir di Taman Ria Jaya, Sungai Petani, Kedah; Mohamad Shukri Shake Husin, 28, alamat terakhir di No, 1005 Lorong Anggsana 28, Taman Keladi, Sungai Petani; dan Najili Pakker Mohamad @ Zali, 38, alamat akhir di 26A Jalan 2 Taman Cengal Jaya, Sungai Petani.
Kesemua suspek yang merupakan ejen pencari pekerja asing. Suspek dikatakan telah membunuh dan memukul mangsa di tempat lain sebelum dicampak ke dalam gaung tersebut.
"Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai ketiga-tiga lelaki itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah  Gerik  di talian 05-7912222 untuk membantu siasatan," katanya kepada pemberita selepas majlis perhimpunan bulanan Ketua Polis Perak di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak di sini semalam.

Beliau berkata, siasatan awal polis mendapati motif kejadian itu berpunca daripada balas dendam.

Kosmo! 18 Oktober lalu melaporkan ketiga-tiga mangsa warga  Pakistan  itu ditemui pada pukul 12 tengah hari oleh orang awam yang sedang mencari sayur pucuk paku di bawah jambatan itu, kira-kira 190 kilometer dari sini.

Mayat dua lelaki itu yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri hampir busuk manakala seorang lagi lelaki dikenali Amjad Rehman cedera parah di badan dan kepala.

No comments:

Post a Comment