Translate

Monday, July 25, 2011

Empat termasuk wanita disyaki edar, proses dadah direman

IPOH - Empat individu termasuk seorang wanita yang ditahan kelmarin kerana disyaki terlibat dalam aktiviti pemprosesan dan pengedaran dadah di sebuah rumah teres di Gunung Rapat di sini kelmarin direman selama tujuh hari bermula semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Perak, Asisten Komisioner Eiap Eng Kian berkata, perintah reman terbabit terhadap semua suspek yang berusia dalam lingkungan 20-an hingga 40-an itu dibenarkan Mahkamah Majistret di sini.

“Kesemua direman di bawah Seksyen 117 Kanun Acara Jenayah untuk membantu siasatan polis berhubung kes pengedaran dadah," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Tiga lelaki dan seorang perempuan itu telah ditahan dalam satu serbuan di dalam sebuah rumah teres setingkat di Taman Hillview, Gunung Rapat di sini selepas mereka disyaki menjadikan rumah itu sebagai makmal pemprosesan dadah.

Eng Kian berkata, siasatan awal polis mempercayai pre mis terbabit telah digunakan sebagai makmal memproses dadah jenis heroin dan syabu.

“Serbuan menjumpai sejumlah heroin dan syabu yang belum diketahui jumlahnya.Namun kita percaya serbuan itu merupakan rampasan terbesar di Perak pada tahun ini," kata beliau.

Turut dirampas ialah beberapa peralatan dan cecair yang dipercayai digunakan untuk memproses dadah selain dua buah kereta milik suspek.

No comments:

Post a Comment