Translate

Thursday, March 24, 2011

Dua beranak maut digilis MPV

IPOH - Dua beranak maut dalam keadaan tragis apabila digilis kenderaan pelbagai guna ( MPV ) di Jalan Bercham-Tanjung Rambutan, Tambun dekat sini semalam.

Dalam kejadian pukul 10.14 malam itu, Awaliah Mohd. Ali, 42, dan anak sulungnya, Muhammad Aliff Adam Yusri, 18, dari Kampung Tersusun Batu 8, Tambun dekat sini mati di tempat kejadian akibat kecederaan teruk di seluruh badan.

Ketua Trafik Daerah Ipoh, Deputi Supritendan Mohd. Rodzi Rejab berkata, semasa melalui jalan tersebut, motosikal yang ditunggang Muhammad Aliff terbabas hingga menyebabkan dia dan ibunya terjatuh.

"Sebuah MPV jenis Nissan Serena yang berada di belakang motosikal dua beranak terbabit tidak dapat mengelak lalu melanggar dua beranak itu hingga terseret sejauh kira-kira 23 meter," katanya kepada Kosmo! semalam.

Mohd. Rodzi berkata, mayat Awaliah dan Muhammad Aliff Adam telah dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini sebelum dituntut keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tambun selepas solat Zuhur semalam.

Sementara itu, keluarga mangsa enggan ditemu bual kerana terlalu bersedih dengan kehilangan Awaliah dan Muhammad Aliff.

Muhammad Aliff yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Teknik Slim River sepatutnya mengambil slip keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) semalam.

Sementara itu di Kuantan, seorang kelindan wanita, Fong Lee Ping, 45, maut dalam kemalangan membabitkan dua buah lori di Kilometer 40, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak dekat Bukit Tinggi, Bentong pada pukul 12.45 tengah malam kelmarin.

Ketua Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang, Supritendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, kejadian berlaku apabila lori yang dinaiki mangsa bertembung dengan sebuah lori lain dari arah bertentangan. Ketika itu mangsa dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Bentong.

No comments:

Post a Comment