Translate

Monday, January 31, 2011

Menaiki pesawat Infinity Travel

Perjalanan murah, mudah dan cepat dari Ipoh ke Subang, Johor

MOHD.AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Ingin mencuba menaiki pesawat ke Ipoh, Perak dengan hanya mengambil masa selama setengah jam, jika berminat, Infinitiy Travel & Services Sdn. Bhd. (Infinity Travel), syarikat pengurusan penerbangan tempatan ada menyediakan perkhidmatan tersebut.

Hanya serendah RM29.90 untuk perjalanan sehala atau RM59.80 (ulang alik), perjalanan anda ke negeri berkenaan semakin mudah dan cepat.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Norliza Mustapa berkata, perkhidmatan penerbangan itu mula dilancarkan Jumaat lalu dengan melibatkan penerbangan tiga hala iaitu Subang-Ipoh-Johor.

Menurutnya, syarikatnya yang menyewa pesawat Berjaya Air Sdn. Bhd. itu menawarkan empat jadual penerbangan seminggu iaitu pada setiap Isnin, Rabu, Jumaat dan Ahad.

“Kami yakin akan menerima sambutan yang menggalakkan untuk perkhidmatan tersebut kerana ia memiliki permintaan yang tinggi iaitu hampir 90 peratus untuk setiap penerbangan,” katanya pada majlis pelancaran perkhidmatan penerbangan itu di sini kelmarin.

Seramai 20 anak yatim dari Bait Al-Amin, Parit turut uang diberi peluang menyertai penerbangan sulung per khidmatan tersebut selama kira-kira satu jam 20 minit bermula 4 petang dari LTSAS ke Lapangan Terbang An tarabangsa Sultan Ismail, Senai, Johor.

Menurutnya, syarikat kini berpangkalan di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS) di sini yang akan memberi tumpuan terhadap laluan bagi perjalanan dari Ipoh ke Johor.

Tambah beliau, segmen perkhidmatan berkenaan bukan satu perniagaan baru bagi para pelanggan kerana ia pernah dikendali dua syarikat penerbangan tempatan lain sehingga 2006 dan ia dihentikan berikutan masalah pendaratan pesawat besar di LTSAS.

Selain itu, Norliza menjelaskan, berdasarkan kajian pasaran yang di lakukan baru-baru ini, permintaan terhadap laluan Ipoh-Johor masih tinggi berdasarkan purata 20 bas ekspres yang beroperasi ke laluan terbabit setiap hari.

Menurutnya, syarikat kini bercadang untuk memfokuskan sebahagian kecil pengguna bas ekspres beralih menggunakan perkhidmatan penerbangan tersebut sebagai alternatif memandang ia lebih selesa, mudah dan menjimatkan masa.

“Berbanding menggunakan jalan darat yang memakan masa sehingga lapan hingga sembilan jam, perjalanan dengan menggunakan perkhidmatan penerbangan Infinity Travel, ia hanya mengambil masa selama satu jam 20 minit.

“Caj yang dikenakan juga berpatutan iaitu RM178.20 sehala atau RM356.40 ulang alik untuk dewasa manakala kanak-kanak hanya RM30 (sehala) dan RM60 (ulang alik),” katanya.

Norliza menjelaskan, setiap penerbangan mampu membawa 72 penumpang.

2 comments:

  1. really... macam best jer.. lagipun, kalau gunakan bas ekspress mmg bahaya sekarang, asyik asyik berlaku accident !!

    ReplyDelete
  2. PU,

    alternatif...apa salah dicuba

    ReplyDelete