Translate

Thursday, January 20, 2011

Mayat rentung tepi tong sampah

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Seorang pekerja am Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) yang sedang tekun menjalankan kerja-kerja pembersihan tergamam apabila menemui mayat seorang wanita rentung di tempat pembuangan sampah di Jalan Pasir Puteh di sini semalam.

Mahani Mohd. Yusof, 42, berkata, mayat wanita tersebut ditemui pada pukul 8 pagi ketika dia sedang membersihkan longkang di belakang deretan rumah kedai di kawasan pembuangan sampah tersebut.

"Ketika mencuci (longkang), saya perasan ada objek mencurigakan seakan-akan patung yang terbakar berhampiran sebuah tong sampah besar.

"Sebaik dihampiri, saya terkejut dan menggigil apabila mendapati objek itu merupakan satu mayat yang rentung akibat terbakar," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Menurut Mahani, dia kemudian memaklumkan mengenai penemuan mayat tersebut kepada penyelianya sebelum menghubungi polis untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, mayat itu dikenal pasti seorang wanita.

Polis percaya mangsa yang belum dikenal pasti identiti tersebut telah dibunuh terlebih dahulu sebelum mayatnya dibuang dan dibakar di kawasan tersebut.

" Mayat itu telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat," katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta mana-mana individu yang kehilangan ahli keluarga atau kenalan supaya menghubungi balai polis berhampiran untuk membantu siasatan.

No comments:

Post a Comment