Translate

Friday, December 24, 2010

Kontraktor mati ditetak


Oleh HAFIZ ABBAS dan AZLI ADLAN
berita@kosmo.com.my

KUANTAN - Hasrat seorang lelaki untuk memanggil rakannya bekerja berkecai apabila mendapati kenalannya itu mati selepas ditetak di tengkuk dengan parang di sebuah rumah dua tingkat di Lorong Sekilau 34 di sini semalam.

Kejadian pukul 7.30 pagi itu mengakibatkan seorang kontraktor, Chan Kin Wai, 45, mati dalam keadaan terbaring di ruang tamu. Ketika kejadian, isteri dan anaknya tiada di rumah.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Pemangku Senior Asisten Komisioner T. Narenasagaran berkata, rakan mangsa yang berusia dalam lingkungan 30-an sebelum itu telah pergi ke rumah mangsa dan mendapati terdapat dua gadis bersamanya.

Tambahnya, polis yang bergegas selepas menerima laporan kemudian mendapati mangsa telah mati akibat ditetak di tengkuk. Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu membunuh.

Sementara itu di Ipoh, Perak, seorang peniaga maut akibat ditikam penyamun di kdai runcitnya di Taman Perpaduan, Ulu Kinta kelmarin.

Kejadian pukul 9 malam itu mengakibatkan V. Muniandy, 64, yang cedera di perut mati ketika perjalanan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, mangsa yang sedang menjaga kedai runcit bersama isteri dan seorang pembantu kedai didatangi dua lelaki yang menyerbu masuk premisnya.

"Mangsa ditikam selepas dia enggan menyerahkan wang dan barang berharga yang diminta dua suspek terbabit," katanya.

Katanya, tidak lama kemudian, dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal Yamaha RXZ terus masuk ke rumah mangsa lalu mengacukan parang ke arah kontraktor tersebut.

"Suspek kemudian menghalau ketiga-tiga mereka keluar lalu mengunci pintu. Selepas 10 minit, rakan mangsa datang semula ke rumah selepas mendapati dia tidak datang bekerja tetapi hairan apabila melihat rumah itu berkunci.

"Selepas panggilannya tidak disahut, lelaki itu yang curiga telah memecahkan pintu rumah dan terkejut apabila mendapati mangsa terbaring di ruang tamu dalam keadaan berlumuran darah," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian semalam.

No comments:

Post a Comment