Translate

Saturday, November 13, 2010

Rendang Tok Mak Nik dijual di 7-Eleven

IPOH - Rendang tok , produk makanan popular siap saji yang dihasilkan syarikat bumiputera, Rendang Tok Mak Nik Sdn. Bhd. ( Rendang Tok Mak Nik ) kini boleh didapati di semua rangkaian kedai serbaneka, 7-Eleven seluruh negara mulai bulan depan.

Pengurus syarikat tersebut, Sharifuddin Mohamed berkata, sebanyak 24,000 bungkusan produk terbabit akan ditempatkan di lebih 1,000 rangkaian kedai serbaneka tersebut di seluruh negara pada setiap bulan.

Selain rendang tok , syarikat turut mengeluarkan Rendang Pedas Ayam, Sambal Tumis dan Acar Buah-Buahan.

"Semua produk itu hanya perlu direndam dalam air panas mengikut masa yang ditetapkan dan ia boleh dinikmati dengan mudah tapi tetap menyelerakan, setiap pek dijual daripada harga di antara RM5 hingga RM8.30," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Sharifuddin yang juga anak Nafsiah Yeop iaitu pengasas Rendang Tok Mak Nik berkata, sebelum ini produk terbabit telah memasuki pasar raya besar Giant, Tesco, Mydin dan Perwira Niaga Malaysia (Pernama) sejak tahun lalu.

Beliau berkata, para pengguna tidak perlu berasa was-was dengan produk siap saji buatan syarikatnya kerana ia tidak mengandungi perasa, pengawet, pewarna tiruan dan boleh tahan selama dua tahun.

"Ia memudahkan pengguna merasai keenakan masakan kami terutamanya Rendang Tok dan ia sesuai dimakan bersama nasi, roti, bubur, ketupat dan lemang.

"Syarikat juga merancang untuk melancarkan sembilan lagi produk siap saji dan pes pada tahun hadapan bagi memenuhi permintaan pengguna yang semakin meningkat," katanya.

No comments:

Post a Comment