Translate

Sunday, September 19, 2010

Masya Qurniea ceriakan raya keluarga Exco Perak

BATU GAJAH - Sambutan Aidilfitri Pengerusi Jawa tankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancongan dan Hal Ehwal Wanita Perak, Datuk Hamidah Osman sekeluarga tahun ini lebih bermakna dengan ke hadiran anak angkat baru, Masya Qurniea Abdullah yang kini berusia enam bulan.

Bayi malang yang pernah ditinggalkan di sebuah kawasan semak berhampiran Pusat Perniagaan Medan Ipoh dekat sini menjadi sebahagian daripada keluarga Exco Kanan Perak itu sejak kira-kira empat bulan lalu.

Hamidah berkata, permohonan beliau untuk menjadi ibu angkat kepada Masya Qurniea telah diluluskan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) pada 22 Mei lalu ketika bayi itu berusia dua bulan.

“Kehadiran Masya Qurniea menceriakan kehidupan saya, suami dan empat anak kami yang sudah besar.

“Kami ghairah membeli baju raya untuk dia termasuk yang dibeli adik-beradik dan saudara-mara saya, berbelas-belas helai juga,” kata beliau ketika mengadakan majlis rumah terbuka Aidilfitri di sini semalam.

Pada majlis itu, lebih 2,000 termasuk Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir hadir.

Kosmo! 23 Mac lalu melaporkan Hamidah yang prihatin dengan kes-kes pembuangan bayi telah menyuarakan hasrat untuk mengambil Masya Qurniea sebagai anak angkat semasa melawat bayi malang itu di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Sebelum itu bayi perempuan itu ditemui dalam kesejukan dan berbalut dengan sehelai kain oleh orang ramai sebelum dihantar ke HRPB pada 20 Mac lalu.

No comments:

Post a Comment