Translate

Wednesday, September 22, 2010

"Kami tunggu kepulangan mereka"

KAMPAR - Biar apapun terjadi, ibu kepada pasangan kembar, Nurulain Kamarazmi dan Nurulashiqin yang hilang bersama seorang rakan sekolah sejak 11 hari lalu tetap menerima kembali ke pangkuan mereka.

Harlizah Samah, 44, juga tidak mempercayai yang anak kembar berusia 14 tahun itu tidak mahu pulamng ke rumah setelah dijumpai polis di Pulau Pinang semalam.

"Tak mungkin. Saya yakin mereka selamat dan pandai jaga diri. Selepas pulang nanti, kami sekeluarga akan pastikan kejadian ini tidak berulang lagi.

"Walaupun rasa lega dengan penemuan mereka, saya terkejut juga mereka boleh pergi sejauh Pulau Pinang sebab saya sendiri pun belum pernah sampai ke sana," katanya ketika ditemui Kosmo! di rumahnya di Taman Sentosa di sini semalam.

Katanya, dia tidak tahu dua anaknya itu mempunyai hubungan dengan dua lelaki yang turut ditahan di sebuah pangsapuri di Paya Terubong, Air Hitam, Pulau Pinang.

Sementara itu, Che Norliah Che Mat, 47, ibu kepada Suhaili Abdul Razak, 14, yang turut melarikan diri bersama pasangan kembar itu tergamam dengan penemuan anaknya itu.

"Saya sedang makan nasi ketika dihubungi polis pada 10 pagi tentang penemuan Suhaili, Nurulain dan Nurulasqikin.

"Diharap dia dapat pulang segera ke pangkuan kami dengan selamat," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kampar, Supritendan Aziz Salleh mengesahkan penahanan tiga remaja perempuan terbabit di Pulau Pinang.

Katanya, mereka dihantar di sebuah hospital untuk pemeriksaan manakala dua teman lelaki Suhaili dan Nurulasqikin ditahan untuk siasatan lanjut.

"Kes disiasat oleh Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut, Pulau Pinang dan dibantu IPD Kampar," katanya.

No comments:

Post a Comment