Translate

Saturday, July 31, 2010

44 GRO warga Vietnam dicekup di Manjung

IPOH - Seramai 44 pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga negara Vietnam di cekup ketika sedang leka melayan pelanggan dalam Ops. Noda yang dilancarkan di Manjung dari sini pada Ahad dan Selasa lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Mohd. Dzu raidi Ibrahim berkata, semua wanita Vietnam berusia antara 17 hingga 24 tahun itu ditahan dalam serbuan yang diadakan di dua pusat karaoke berasingan di daerah tersebut.

Menurut beliau, salah satu pusat karaoke yang diserbu terbabit juga didapati beroperasi secara haram tanpa lesen hiburan sah.

“Semasa serbuan dijalankan, semua GRO terlibat dari dua pusat karaoke berdekatan itu bertindak melarikan diri dari bilik-bilik karaoke dan ada yang cuba bersembunyi di dalam bilik air. Namun usaha mereka untuk meloloskan diri tidak berjaya ekoran kepantasan polis,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Mohd. Dzuraidi berkata, pemeriksaan polis mendapati semua 44 GRO terbabit menyalahguna pas lawatan manakala lima daripadanya pula tidak mempunyai dokumen perjalanan yang sah.

No comments:

Post a Comment