Translate

Tuesday, May 18, 2010

Presiden Meru Bikers maut kemalangan

IPOH - Biarpun pening kepala, demi minatnya terhadap motosikal berkuasa tinggi, Mohd. Helmy Jaafar, 39, meng gagahkan diri jua menyertai konvoi beramai-ramai ke Cameron Highlands dari Meru, Selangor semalam.

Namun keputusannya itu tragedi apabila beliau yang juga Presiden Meru Bikers terbunuh setelah motosikal Yamaha Fazer FZ1N ditunggangi terbabas ketika melalui selekoh tajam di Jalan Keramat Pulai, Simpang Pulai di sini.

Dalam kejadian kira-kira 11.20 pagi itu, Mohd. Helmy yang merupakan kakitangan Radio Televisyen Malaysia (RTM) Ang kasapuri, Kuala Lumpur gagal mengawal motosikalnya apabila melintasi selekoh tajam berpasir berhampiran simpang masuk pusat perkelahan Lubuk Timah di sini.

Sahabat karibnya, Shaharuddin Sulaiman, 29, berkata, sejurus terbabas, mangsa dan motosikal melambung tinggi sebelum terhumban ke dalam parit yang terletak kira-kira 50 meter dari tempat kejadian.

Beliau berkata, Mohd. Helmy dari Meru Indah, Meru yang cedera parah di kepala dan kecederaan di beberapa bahagian badan meninggal dunia serta-merta.

“Pagi tadi (semalam) semasa kami bersarapan di Hentian Sungai Buluh, Mohd. Helmey mengadu pening kepala. Walaupun ada dikalangan kami nasihat agar dia tarik diri daripada konvoi ini tapi arwah tidak memberi sebarang reaksi,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini semalam.

Konvoi bermotosikal besar dari Sungai Buluh, Selangor ke Cameron Highlands itu disertai 14 penunggang termasuk Ketua Jurulatih Olahraga Kebangsaan, Hanafiah Nasir.

No comments:

Post a Comment