Translate

Monday, February 22, 2010

Tesco Kampar dilanda banjir lumpur

KAMPAR - Pasaraya Tesco di sini semalam dilanda banjir lumpur setinggi 0.5 meter menyebabkan banyak barangan elektrik dan tujuh buah kenderaan rosak dihanyutkan arus.

Kejadian pukul 8 malam itu turut mengakibatkan ribuan pelanggan yang sedang leka membeli belah panik sebaik melihat banjir yang membawa lumpur, pasir dan sampah sarap dipercayai dari Sungai Kicap melanda pasaraya besar itu.

Jurucakap Tesco berkata, kejadian tersebut berlaku begitu pantas sehingga mereka gagal menyelamatkan banyak barangan elektrik yang diletakkan di paras bawah pasar raya tersebut.

“Orang ramai cuba menyelamatkan diri tetapi dalam sekelip mata mereka dikepung banjir lumpur yang datang dari arah kanan pintu belakang premis tersebut.

"Mereka terperangkap kira-kira setengah jam dalam banjir lumpur itu manakala tujuh buah kereta milik pelanggan yang diletakkan di luar pasar raya berkenaan turut rosak selepas dihanyutkan,” katanya.

Menurut jurucakap itu, pasar raya tersebut akan ditutup selama tiga hari untuk kerja-kerja pembersihan dan jumlah kerugian dianggarkan hampir ratusan ribu riggit.

No comments:

Post a Comment