Translate

Wednesday, December 17, 2008

Pengendali pelaburan bukan 'Datuk'

IPOH - Siasatan polis mendapati dakwaan pengendali skim pelaburan 'alam bunian Puteri Jasnita' yang mendakwa dirinya bergelar 'Datuk' adalah tidak benar.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Raja Musa Raja Razak berkata, lelaki itu sebenarnya cuma orang biasa berusia 50-an yang berasal dari Kulim, Kedah.

Beliau berkata, siasatan juga mendapati lelaki berkenaan telah menjadikan Selama kira-kira 130 kilometer dari sini sebagai pusat operasi skim pelaburan 'alam bunian' itu yang kini sudah menjalar hingga ke Pulau Pinang dan Kedah.

"Pihak polis telah membuka kertas siasatan mengenai kes ini setelah menerima laporan yang dilakukan dua individu dari Selama mengenai kegiatan skim pelaburan meragukan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Taiping minggu lalu," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Raja Musa berkata, berdasarkan laporan pengadu dan siaatan awal polis, beliau tidak menolak kemungkinan terdapat elemen penipuan melibatkan berjuta-juta ringgit di sebalik skim pelaburan berkenaan.

Kosmo! sejak Ahad lalu membongkar kegiatan seorang lelaki yang mendakwa dirinya bergelar 'Datuk' telah memperdaya orang ramai untuk menyertai skim pelaburan 'alam bunian Puteri Jasnita' yang kononnya mampu memberi pulangan jutaan ringgit kepada pelaburnya.

No comments:

Post a Comment