Translate

Tuesday, December 1, 2009

Karnival bola sepak veteran MBI

MAJLIS BANDARAYA IPOH (MBI) dengan kerjasama Per satuan Bolasepak Perak (PAFA) akan menganjurkan Karnival Bolasepak Veteran Sembilan Sebelah Bandar raya Ipoh pada 19 hingga 20 Disember ini.

Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim berkata, karnival tahunan kali keenam itu bakal diadakan di Padang Ipoh dari 8 pagi hingga 6 petang.

Beliau berkata, penyertaan terhad kepada 32 pasukan yang membuat pendaftaran terawal dan ia terbuka kepada warga negara sahaja.

“Karnival yang memasuki edisi keenam ini akan diadakan secara format menang mara.

“Yuran penyertaan sebanyak RM500 dikenakan kepada se tiap pasukan dan hanya pemain yang berusia 40 tahun ke atas sahaja dibenar untuk didaftarkan,” katanya selepas mem pengerusi Mesyuarat Bulanan MBI semalam.

Roshidi berkata, johan karnival bola sepak berkenaan akan berpeluang merangkul hadiah wang tunai RM5,000, piala pusingan, piala iringan dan medal.

Menurutnya, naib johan pula bakal menerima hadiah wang tunai RM3,000, piala iringan dan medal manakala hadiah wang tunai RM1,000, piala iringan dan medal milik pasukan yang berada di tempat ketiga dan keempat.

“Pasukan yang berada di tempat kelima hingga kelapan dalam karnival bola sepak veteran ini pula masing-masing akan menerima hadiah wang tunai RM200,” katanya.

Sehubungan itu, pasukan yang berminat boleh mendapatkan mendapatkan borang penyertaan di Bangunan MBI di Jalan Sultan Abdul Jalil, Ipoh.

No comments:

Post a Comment