Translate

Thursday, June 18, 2009

Stadium Manjoi kini jadi gelanggang futsal

IPOH - Stadium Mini Manjoi di sini yang telah siap kira-kira tiga tahun lalu tidak dapat digunakan gara-gara saiznya tidak mengikut spesifikasi yang ditetapkan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA), lapor MOHD. AZLI ADLAN.

Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim berkata, padang bola sepak di Stadium Mini yang dirasmikan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2007 itu didapati tidak mengikut ukuran sebenar ditetapkan.

"Berikutan masalah itu, stadium mini ini tidak boleh digunakan kerana perlawanan bola sepak formal dan kompetitif tidak dibenarkan diadakan di sini.

"Sebagai jalan penyelesaiannya, Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) membuat keputusan untuk membina dua gelanggang futsal dengan peruntukan kira-kira RM300,000 di tapak padang bola terbabit," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan mesyuarat membincangkan masalah berbangkit di Gugusan Manjoi yang turut dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Manjoi, Datuk Nadzri Ismail di sini semalam.

Roshidi berharap pembinaan gelanggang futsal tersebut dalam masa terdekat dapat ‘menghidupkan’ semula Stadium Mini Manjoi seluas 0.81 hektar itu daripada terus menjadi projek gajah putih.

No comments:

Post a Comment