Translate

Sunday, May 3, 2009

Tiga termasuk dua beradik maut

IPOH - Tiga termasuk dua beradik terbunuh dalam ke malangan melibatkan dua kereta di Kilometer 80.5, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur dekat Sungkai pada awal pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah Tapah, Supritendan Roslan Bek Ahmad berkata, dalam kejadian kira-kira 1.30 pagi itu, Nurul Huda Mohamed, 27, dan adiknya Ahmad Azuan Mohamed dan seorang pemandu kereta lain, D. Sengodan, 32, terbunuh.

Beliau berkata, kakak Nurul Huda, Suriati Mohamed, 31, dan dua penumpang kereta Sengodan iaitu Mohamed Rahim Mo hamed, 31, dan Siti Hajariah Mohamed, 27, mengalami cedera parah.

"Siasatan awal polis mendapati kereta Proton Iswara yang dipandu Ahmad Azuan dari arah pekan Sungkai bertembung dengan kereta Proton Perdana yang dipandu Mohamed Rahim dari arah bertentangan.

"Akibat pelanggaran tersebut, kedua-dua buah kenderaan remuk teruk dan Ahmad Azuan, Nurul Huda dan Sengodan mati serta-merta di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Roslan Bek berkata, Suriati, Mohamed Rahim dan Siti Hajariah yang mengalami kecederaan di bahagian kepala, muka, tangan dan kaki masing-masing di hantar ke Hospital Tapah, Hospital Teluk Intan dan Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh.

Beliau berkata, mayat Ahmad Azuan, Nurul Huda dan Sengadon yang semuanya berasal dari Sungkai telah dituntut keluarga masing-masing di Hospital Tapah kelmarin.

"Punca kejadian masih disiasat memandangkan tiada saksi yang melihat kemalangan tersebut yang berlaku pada awal pagi," katanya.

Sementara itu, Mohamed Rahim yang ditemui di HRPB masih dalam keadaan trauma dan tidak boleh bercakap kerana rahang mulutnya patah.

Salah seorang kakaknya yang enggan dikenali berkata, Mohamed Rahim yang memandu kereta Proton Perdana ketika kejadian dijangka menjalani pembedahan membetulkan rahang pada Isnin ini.

No comments:

Post a Comment