Translate

Thursday, May 28, 2009

Polis tidak menolak adanya unsur khianat

IPOH - Polis yang memeriksa kesan kebakaran yang memusnahkan 50 buah motosikal pelajar di Sekolah Menengah Teknik Lebuh Cator tidak menolak kejadian itu mungkin disebabkan perbuatan khianat.

Ketua Polis Perak, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, pihaknya sedang menunggu maklumat lanjut termasuk laporan bomba bagi mengetahui punca sebenar kebakaran di garaj sekolah itu.

"Kerugian yang memusnahkan kesemua motosikal di sekolah itu dianggarkan mencecah RM200,000," katanya semasa dihubungi di sini semalam.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Perak, Mohamad Din Rajad berkata, pihaknya masih mencari punca kebakaran yang mungkin mengambil sedikit masa.

"Sama ada kebakaran itu ada unsur khianat atau sebab lain, kita akan menyerahkan laporan kepada polis kerana ini kes mereka," katanya.

Menurut beliau, api dapat dipadamkan sepenuhnya dalam tempoh 45 minit oleh sebuah jentera dari Balai Bomba Ipoh yang tiba di tempat kejadian pada pukul 8.15 pagi selepas menerima panggilan telefon.

Dalam pada itu, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains dan Teknologi Perak, Mohd. Zahir Khalid pula terkejut dengan kebakaran itu memberitahu akan mendapatkan laporan terperinci mengenainya daripada pihak sekolah terbabit.

"Saya hanya dimaklumkan tentang kejadian tersebut petang tadi (semalam).

"Ia merupakan perkara serius dan saya akan melihat laporan mengenainya esok (hari ini)," katanya.

No comments:

Post a Comment