Translate

Friday, April 10, 2009

Mekanik Bersama Empat Pistol Ditahan

IPOH - Seorang mekanik yang dipercayai rakan kepada tiga penjenayah yang ditembak mati dekat Taiping Jumaat lalu ditahan di sebuah rumah kongsi di Kedah semalam.

Ketua Polis Perak, Datuk Zulkefli Abdullah berkata, hasil siasatan terhadap lelaki berumur 29 tahun yang ditahan pukul 2 pagi itu, polis merampas empat pucuk pistol dan 113 butir peluru di sebuah rumah kongsi di Sungai Petani.

"Penahanan lelaki itu adalah susulan daripada kes yang berlaku pada Jumaat lepas apabila polis menembak mati tiga penjenayah dan menahan tiga yang lain di Bukit Merah Lake Resort,’’ kata beliau semalam.

Zulkefli berkata, mekanik itu ditahan reman selama tujuh hari bermula semalam dan disiasat mengikut Seksyen 7(2) Akta Senjata Api (Akta Senjata Api Lebih Berat 1971).

Jika sabit kesalahan mekanik itu boleh dihukum gantung sampai mati atau penjara seumur hidup dan rotan tidak kurang enam kali.

Beliau berkata, tiga lelaki yang ditahan di Bukit Merah Lake Town Resort itu telah diserahkan ke Ibu pejabat Polis Daerah Seberang Prai, Pulau Pinang untuk siasatan lanjut.

No comments:

Post a Comment