Translate

Monday, December 22, 2008

Rakan dihanyut arus depan mata

IPOH - "Saya cuba halang dia agar jangan ambil bola dalam longkang yang airnya sangat deras kerana hujan tengah lebat, tetapi dia tetap degil.

"Sebaik dia terjun ke dalam longkang itu, dia terus terkapai- kapai sebelum hilang."

Demikian cerita S. Ganesh, 16, yang menyaksikan rakannya, G. Saravanan, 16, yang hilang selepas terjatuh ke dalam longkang besar di Taman Pertama di sini pukul 4.30 petang semalam.

Sebelum kejadian, katanya, dia bersama Saravanan serta beberapa rakan lain bermain bola sepak di sebuah padang bola tidak jauh dari longkang itu.

"Sedang bermain, bola tersebut terjatuh ke dalam longkang dan Saravanan berkeras mahu dapatkan semula bola tersebut," kata- nya yang mengharapkan rakannya akan ditemui selamat.

Ujarnya, bukan dia seorang yang menghalang Saravanan mengambil bola itu, malah rakan-rakan lain juga menasihati agar dia melupakan saja bola tersebut.

"Saravanan yang tidak peduli dengan nasihat kami terus terjun ke dalam longkang sebelum dia hilang," katanya.

Ekoran kejadian itu katanya, dia terus menghubungi keluarga Sara- vanan yang tinggal di Jalan Pasar, Buntong di sini sebelum memaklumkan pula kepada bomba.

Sementara itu, bapa mangsa, K. Govindasamy, 44, berkata, dia dan isteri- nya, R. Janagi terus ke longkang tersebut untuk melihat keadaan anaknya.

"Mulanya saya ingat Saravanan mungkin cedera saja selepas terjatuh ke dalam longkang, rupa-rupa dia hilang," katanya.

Menurutnya, hingga pukul 8 malam tadi, Saravanan belum ditemui.

No comments:

Post a Comment