Translate

Wednesday, December 3, 2008

Bersalah bunuh ah long

IPOH - Dua lelaki dihukum penjara lapan tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam setelah didapati bersalah menyebabkan kematian seorang ah long pada 2004.

V. Hari Haran , 29, dan M. Kesavan, 27, masing-masing mengaku bersalah atas pertuduhan pilihan berniat bersama menyebabkan kematian S. Albert Raja, 29, dengan seorang tertuduh lain, M. Ananthan di sebuah lombong tinggal di Batu 4, Batu Gajah dekat sini pada 21 Januari 2004 lalu.

Kedua-dua tertuduh dihukum mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Kesek- saan yang membawa hukuman penjara hingga 20 tahun dan denda.

Sebelum ini, tertuduh pertama, Ananthan juga telah dijatuhi hukuman penjara 13 tahun atas kesalahan serupa oleh mahkamah sama pada Februari lalu.

Berdasarkan fakta kes, Ananthan telah meminta  Hari   Haran  dan Kesa- van mengikutnya untuk berjumpa dengan Albert Raja bagi membincangkan masalah hutangnya.

Setelah bertemu dengan mangsa di Jalan Kampar di sini pada kira-kira 7.10 petang, semua tertuduh terbabit telah bertindak menculik mangsa sebelum membawanya ke sebuah bekas lombong di Batu 4, Batu Gajah dekat sini dengan sebuah Proton Iswara Aeroback yang disewa.

Albert Raja kemudian dipukul dengan sebatang kayu oleh Ananthan sebelum dibawa pula ke sebuah rumah kosong berhampiran bekas lombong itu.

Semasa kejadian, Kesavan dan tertuduh pertama turut menendang mangsa hingga meninggal dunia sambil diperhatikan  Hari   Haran .

No comments:

Post a Comment